Minah Karen

Feb 6, 2013

::...Spaghetti Marvell0us...::

Assalamualaikum & selamat malam.......
 dari minggu lepas lagi aku teringin sangat nak masak spaghetti...
Akhirnyer malam nie tertunai hajat aku nie...
sok leh ler aku bawa g opis..
wat rase je ok my opismate....=P

Cer tengok bahan2 yang aku guna...
Idok ler byk sgt kan...


meh aku senaraikan bahan2 2.....
1.Minyak utk menumis 
2. Bawang Putih
3. Bawang Besar Holland
4. Kimball spaghetti sauce>>aku guna jenis taraditional
5. Tomato
6. Daging Lembu Kisar Ramly
7. Lobak Merah
8. Kiub ayam 
9. Cili Kering(di kisar)
10. Lada Hitam
11. Oregano
12. Cendawan Butang(dalam tin ok)
13. Garam & Gula
14. Spaghetti kasi rebus dengan sedikit minyak&garam

itu saje ok~

Pas nie kita tengok plak cara aku masak....hehehe

Mula2 nie aku tumis bawang besar holland & bawang putih.
Kasi naik bau kit & layu.....


Pas 2 aku masukan daging kisar pulak....



Agak2 daging dah masak atau air dia dah kering,
letak pulak cili kering yang dah di kisar.



Bagi cili 2 masak ckit....
Pas 2 dah boleh letak cendawan & lobak merah


pas 2 letak tomato yang dah di cincang....


Kemudian dah boleh letak kimball sauce..
tambah air ckit ok...nk kasi dia memdidih jap
Boleh letak garam & gula dah nie...


pas 2 masukan serbuk oregano


& serbuk lada hitam


Biar masak jap...
Kasi kering cket....
pas 2 dah SIAP!!!!!


hahahaha.....sok dah boleh bawa g opis....
Pagi sok baru rebus spaghetti yer....
Alhamdulillah...boleh juga depa merasa spaghetti aku nie....

p/s: aku nye taste pedas2 belake..so, nasib ler depa yg x suke pedas....he
i'm sorry ^__^



No comments:

Post a Comment