Minah Karen

Jan 6, 2013

::..Durian Crepe..::


Yummy2...!!!
  kempunan aku dah berakhir.....
 bukan kempunan nak makan, tp kempunan nak buat...hikhik
aku berjaya lunaskan kempunan nie 2 minggu lepas...
p beli doyan nie time ujan lg tau....
menggeletaQ dah tangan nak wat doyan crepe nie...

 2 ari sblm 2 aku dok giler sediakan bahan2 lain...
kebanyakan nyer aku dapatkan di tesco extra seberang jaya je...

 Nie ler antara bahan2 yang aku guna untuk wat doyan crepe nie

*tepung hong kong-3sb
*tepung naik sendir-3sb
*tepung jagung-2sb
*tepung ubi kayu-2sb
tepung kentang-2sb
*tepung kastard-2sb
*tepung superfine-2sb
*gula aising-2sb
*telur-2biji
*asen vanilla-1st
*susu cair-1/2 tin
*butter(cairkan-3sb
*pewarna kuning
*air-2cwn
*garam-secubit

untuk filling pula of cause ler kena guna 
*doyan-isi yang byk ok
*whipping cream-pukul hingga kental

haaaa....nie ler doyan2 yang di beli,
opppss!! doyan nie bkn jenis yang di gunakan utk wat crepe....
saje enterframe ckit...hikhik


time dok bancuh tepung no pic ok...lupe nak amek...
so nie je lar yang sempat amek....


nie time@cara nk letal filling die jer.....


nie plak teknik nak melipat di crepe nie....


so ini lar jadi nyer.....
suke lar wat benda nie...makan nyer xde lar sgt....
so, utk abehkan stok crepe nie...aku halu2 ler askar2 ku....hikhik
selesai sume...
nie ler 1st time aku hasilkan doyan crepe...

suke....suke....suke...^__^

No comments:

Post a Comment